Waar kan ik mijn saldo raadplegen?
Je kan je facturen eenvoudig raadplegen via Mijn Elegant. In het gedeelte Facturen staat bij elke factuur de betaalstatus.
Wat is het rekeningnummer van Elegant?
Hieronder kan je de bankgegevens terugvinden van Elegant:
IBAN: BE93 7340 3335 4467
BIC: KREDBEBB
Je vindt het rekeningnummer en de gestructureerde mededeling ook terug op je factuur.
Ik heb mijn factuur niet betaald. Wat nu?
Elegant stuurt u eerste herinnering per e-mail, De herinnering vermeldt een uiterste betaaldatum, aan deze herinnering is een kost verbonden. Ontvangt u uw eerste herinnering binnen de 365 dagen, dan zal deze kosteloos zijn.
Indien het bedrag op deze datum niet op de rekening van Elegant staat, sturen wij een ingebrekestelling, zowel per e-mail als met de post. Hieraan zijn kosten aan verbonden.
Indien u geen gevolg geeft aan de ingebrekestelling, gaat uw dossier naar onze advocaat en wordt de stopzetting van de leveringen in gang gezet. Opgelet: ook aan het afsluiten en heropenen van een meter zijn voor u kosten verbonden.
Als u na de ingebrekestelling energie blijft verbruiken, wordt de prijs daarvan uiteraard toegevoegd aan uw te betalen saldo, en dus – als u het zover laat komen - aan de eindfactuur die u zal ontvangen op het moment dat de meter wordt afgesloten. U moet ook rekening houden met de interesten die aangerekend worden op de bedragen die niet waren betaald op hun vervaldatum. Het totaal bedrag op de eindfactuur kan, naargelang het geval, hoog oplopen.
Wanneer ontvang ik mijn tegoed?
Wanneer alle facturen betaald zijn dan zal het tegoed binnen de 15 dagen na vervaldatum op je rekening gestort worden. Bij een openstaand saldo zal het bedrag eerst in mindering gebracht worden van je tegoed. Het resterende saldo zal dan terugbetaald worden. Het rekeningnummer waar wij op terug zullen betalen kan je terugvinden op de creditnota.